För dig som bedriver någon form av skönhetsklinik

För dig som bedriver någon form av skönhetsklinik

december 29, 2023 Av Av Jacob Ivarsson

Som med alla företag måste din skönhetsklinik fungera för din verksamhet, både vad gäller det administrativa och det praktiska arbetet. Det innebär att du bör lägga extra tid på att hitta rätt inredning och smarta administrativa hjälpmedel. Om du inte redan har det.

Boknings- och bokföringssystem

Ett bra tips är att du använder dig av ett nätbaserat bokningssystem. Då kan dina kunder boka behandlingar online, vilket underlättar det dagliga arbetet.

Att även använda bokföringsprogram online är ett annat tips. Det finns en hel del företag som erbjuder kompletta tjänster med redovisnings- och bokföringssystem. Sådana program gör det lättare att hålla reda på räkenskaperna inför årets bokslut.

Har du anställda och andra personer som är aktiva inom företaget kan du även föra personalliggare på datorn, och för skönhetsprodukter finns smarta digitala lagerhanteringsprogram.

Ergonomisk utrustning

A och O är att utrustningen på kliniken fungerar för dina kunder och för din arbetssituation. Exempelvis bör du hitta behandlingsstol för skönhetsvård som både är bekväm för kunderna och där du kan ställa in rätt arbetshöjd för dig själv.

För kunden är det viktigt att stolen ger en avslappnad position. Särskilt om behandlingen tar lång tid. Men den ska även erbjuda dig en bra arbetsmiljö. Det gäller för övrigt all inredning, även bord och eventuell skrivbordsstol.